środa, 4 września 2013

triennale


W Muzeum Włókiennictwa w Łodzi  trwa 14 Międzynarodowe Triennale Tkaniny – skorzystałam z rzadkiej okazji do obejrzenia unikatowych tkanin z całego świata.
W tym przypadku słowo TKANINA nabiera różnych znaczeń. Jak czytam na stronach organizatora: zgłaszane dzieła muszą być wykonane z surowców włóknistych (elastycznych, giętkich, dających się splatać) lub w którejś z technik włókienniczych.

Poniżej kilka zdjęć prac wybranych spośród tych, które mnie szczególnie zauroczyły. Im dłużej na nie patrzę, tym więcej detali odkrywam i podobają mi się jeszcze bardziej.

Wystawa potrwa jeszcze do 3 listopada.

Bumpkin in the garden Gizella Solti, Hungary

Impossible Puzzle Lise Frølund, Denmark

Meduses Camille Mercandelli-Park, France

Drawn Threads Cecylia Heffer, Australia

Balloons Xavery Wolski, Mexico

My suitcase Wan-Fung Mo, Taiwan


5 komentarzy:

  1. Ach, ach, ach - Szczęściaro!
    Pierwsza mnie zachwyciła. Odnaduję w niej nawiązania do ikon. Kolor-kształt. Myślę, że w bliskim kontakcie bardzo zyskuje.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, Barbarzyńca w ogrodzie na żywo zyskuje (zresztą wszystkie prace na żywo prezentują się zdecydowanie lepiej - zdjęcia robione komórką, często kolory zupełnie inne niz w oryginale).
      To była jedna z pierwszych prac, ktora przyciągnęła moją uwagę, ta tkanina ma w sobie piękną głębię. I może faktycznie jest w niej coś z ikony..

      Usuń
  2. A ja jestem ciekawa jak z bliska wygląda "Impossible Puzzle". Jak to jest tkane - jak dywany?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A to była dla mnie niespodzianka.
      Z daleka wygląda jak wielki poster, a z bliska - dywaniki (osnowa to czarne i białe nici, a wątkiem jest kolorowa bibuła)

      Usuń
  3. Ogromnie cieszę się, że mogłam zobaczyć tę wystawę. Jest imponująca ;)

    OdpowiedzUsuń

Pozdrawiam odwiedzających i dziękuję za pozostawione komentarze