środa, 29 stycznia 2014

mapa

Tworzę mapę – zbieram informacje o miejscach, w których w Polsce można uczyć się tkać na krosnach (uczyć się podstaw, ale i konkretnych technik). 
https://mapsengine.google.com/map/viewer?mid=zaNGMXkNBDhk.k50H8DIcOyCw
Prawdopodobnie różnorakie działania tkackie odbywają się w różnych częściach naszego kraju (chociaż na mapie  dominuje ściana wschodnia), ale nie jest łatwo dotrzeć do takich informacji i dlatego dobrym pomysłem wydaje mi się zbieranie ich w jednym miejscu.  Pamiętam, jak było mi trudno znaleźć cokolwiek jeszcze kilka lat temu.  
Jest już Grupa Tkacka na FB, jest mapa prządek i tkaczek (w zakładce na górze), która się stale wzbogaca i to mnie bardzo cieszy. 
Mamy (zainicjowany przez Domek Tkaczki) Dzień Tkaczki w pierwszą sobotę października (w tym roku 4.10.2014).

Dostęp do mapy poprzez kliknięcie na obrazek z prawej strony.
Wszelkie nowe pomysły i informacje mile widziane - z przyjemnością będę je nanosić na mapę.
Dla mnie tkanie jest nie tylko ginącym w Polsce zawodem, ale przede wszystkim fascynujacym rzemiosłem wartym bliższego poznania.

4 komentarze:

  1. Jak się ładnie poprosi to nauczą nawet na tkalni w łódzkim ASP - jedyne miejsce gdzie można studiować tkaninę w pełnym wymiarze. Jest jeszcze konserwacja tkaniny na warszawskim ASP i pracownia sztuki włókna na gdańskim, gdzie również tkają jak chcą :) Poza tym są licea plastyczne które uczą młodocianych tkać: Tarnów, Supraśl, Wiśnicz, Zamość, Białystok, Lublin, Zduńska Wola, Krosno, Kielce i pewnie gdzieś jeszcze, ale sobie teraz nie przypomnę

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za odzew, jeżeli Ci się coś jeszcze przypomni, to się odezwij, pls :).
      Sprawdzę wymienione przez Ciebie licea, których jeszcze nie ma na mapie.
      Z moich informacji wynika, że na konserwacji tkaniny w Warszawie nie ma krosien, a jak jest gdzie indziej nie wiem.Czy znasz może nazwiska osób, do których można się zwrócić na wyższych uczelniach?

      Usuń
    2. Z mojego doświadczenia to do uczelni pisz do którejkolwiek osoby z listy na jej stronie :) Tam są z reguły służbowe emaile podane, zwykle nawet jeśli się nie trafi to przekierują do właściwej osoby :) Mi się bardzo miło koresponduje, choć głównie z akademiami rolniczymi miałam przyjemność :D
      I trzymam kciuki za zapełnianie mapy.
      U nas niestety nie pomogę, raczej bidnie, sprawdziłam lokalne licea plastyczne ale raczej pracowni tkanin nie mają :(

      Usuń
    3. dzięki za radę, tak zrobię
      i dzięki za kciuki :), też trzymam

      Usuń

Pozdrawiam odwiedzających i dziękuję za pozostawione komentarze